Presentació del llibre ¡Protesto! Videojocs des d’una perspectiva de gènere

Article escrit per Diana P. Gómez , titulada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Politècnica de València (Campus de Gandia) i coautora del llibre

‘¡Protesto! Videojuegos desde una perspectiva de género’ aborda en profunditat les diferents problemàtiques a què s’enfronten les dones en la indústria, els estudis i les comunitats gamer, des de diferents experiències, tractant d’abastar el videojoc de la manera més àmplia possible; també es tracten les maneres en què el mitjà està donant senyals de progrés i maduresa, en la seua producció o les seues condicions laborals.

Aquesta col·lecció d’assajos busca obrir noves vies de discussió i debat i llançar llum sobre una realitat sovint invisibilizada o subestimada.Cartell del

Marina Amores va començar a coordinar aquest llibre al mateix temps que els esdeveniments no mixtos Gaming Ladies per a dones aficionades i professionals del món dels videojocs, ja que notava  una manca en aquest tipus d’espais segurs al nostre país, com game studies sobre gènere en castellà.

Tant el llibre com els esdeveniments han suposat una gran revolada per als aficionats i professionals dels videojocs. Encara que hi ha un sector que abraça aquestes iniciatives, donades suport per associacions de dones en els videojocs com Femdevs, també ha generat una gran ona de detractors especialment virulents que van causar la cancel·lació de la segona edició de Gaming Ladies en la seu de l’empresa de desenvolupament King, per no poder garantir la seguretat.

El llibre, finalment, es va presentar en la quarta edició de Gaming Ladies en les instal·lacions de Mediapro a Barcelona el 14 de desembre de l’any passat.

El 7 de febrer estarem al Campus de Gandia Marina Amores i jo per a presentar el llibre, explicar el procés d’escriptura i parlar sobre les problemàtiques que aborden els seus articles.

¡Protesto!, està editat per l’Editorial AnaitGames, coordinat i editat per Marina Amores, periodista (Edge, Revista SFX) i autora dels documentals Dones+Videojocs i Darrere del joc. Signen els articles Marta Trivi (periodista; Verne, AnaitGames), Laura Gómez (periodista; Buzzfeed), María Pérez (dissenyadora i crítica; TodasGamers, AntiHype), África Curiel (guionista; Ubisoft Blue Byte), Andrea Sacchi (desenvolupadora; Tahutahu Studios), Isabel Cano (professora de desenvolupament de videojocs), Paz Boris (periodista; Games Tribune), Judit Tur (traductora especialitzada en videojocs), Diana P. Gómez (productora i responsable del programa de divulgació Cultura Fan), Irene Alvarado (programadora i dissenyadora; Triton Games) i Nerea «Nercromina» Díaz (jugadora professional de Street Fighter