Si nosaltres ens aturem, el món s’atura

Des del Comité d’Igualtat del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València cridem a la participació a la Vaga Feminista del 8 de març i a utilitzar el hashtag  #8MJoFaigVaga a les xarxes socials. Ens unim així a una iniciativa que, tal i com es proclama al manifest de convocatòria internacional ‘és impossible i per això és necessària (..,.) La impossibilitat es fa patent quan afrontem la realitat del treball de les dones i el que significa hui en dia fer vaga’.

La vaga es fa el 8 de març, Dia Internacional de les Dones Treballadores, perquè totes les dones ho som, de treballadores. De fet, sempre ho hem sigut, una altra cosa és que se’ns pague per la nostra feina.  Per aquest motiu, el lema que s’ha triat per a la vaga és ‘Si nosaltres ens aturem, el món s’atura’. Perquè treballem fora i dins de casa, cuidant ‘persones, animals i plantes’, com ens recorden des de la Coordinadora de la vaga de la Safor en el seu document de crida.

Som la meitat del món i juntes podem més. Som diverses: vivim en l’entorn rural i en l’entorn urbà, treballem en l’àmbit laboral i en el de les cures. Som paies, gitanes, migrants i racialitzades. Les nostres edats són totes i ens sabem lesbianes, trans, bisexuals, inter, queer, hetero… i no volem ser marginades, humiliades ni agredides. Volem que totes nosaltres puguem viure sense por, amb llibertat i capacitat de dedidir sobre el nostre cos. Volem que totes puguem accedir als mateixos drets reproductius i socials. Volem ser dones lliures i en territoris lliures. Així ho podeu llegir al manifest de la vaga feminista en l’ambit estatal .

Treballem dins i fora de casa.  Les tasques de cura d’altres persones les realitzem majoritàriament les dones.  També a la universitat, com es pot veure, per exemple, a l’Informe de 2011 relatiu personal de la Universitat de València; i per aquest motiu som qui majoritàriament ens reduïm la jornada i perdem part del salari, de temps que podria invertir-se en promocionar laboralment i dels drets que se’n deriven, com les pensions

També cobrem menys que els homes, un 14,9% menys per hora bruta, segons Eurostat; i el que subsisteix de fons, segons explica RTVE en aquesta notícia, és la  desigualtat, la manca de corresponsabiltat i el masclisme.

Per això cridem també a la vaga laboral

I al campus, què fem?

El comité d’Igualtat del Campus de Gandia s’adhereix a les diferents accions que es convoquen a la Safor.  A més, d’11.00h a 13.00h,  posarem un Punt Violeta amb un micròfon i un panell per escriure, a l’Àgora del Campus, on donarem informació i us convidarem a deixar-nos la vostra opinió. Si no aneu a cap altra manifestació, us animem a concentrar-vos amb nosaltres a les 12.00h. També aportarem informació sobre els motius de la vaga amb el hashtag #8MJoFaigVaga i crearem una llista de música en Spotify per a que puguem compartir l’esperit combatiu i també l’alegria de cooperar per a un món millor.

Si nosaltres ens aturem, el món s’atura.