Jornades ‘La igualtat: un camí que hem de recórrer junts’

El Comitè d’Igualtat del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València organitza les Jornades ‘La igualtat: un camí a recórrer junts’, dimarts 27 i dimecres 28 de febrer.  Són gratuïtes, però per assistir-hi i obtindre el certificat de la UPV cal inscriure’s mitjançant aquest enllaç de la web del Centre de Formació Permanent.

Ací podeu trobar un programa amb el Curriculum Vitae de les ponents.

Les jornades estan dirigides a estudiants, membres de la comunitat universitària, professorat i personal orientador pre-universitari i en general qualsevol persona interessada en la igualtat de gènere, de dins o fora de la universitat; l’activitat forma part de la programació del Campus de Gandia per a commemorar el 8 de març, Dia internacional de les Dones.

Segons Eva Mestre, coordinadora del Comité , els objectius de les jornades són, entre d’altres, conèixer la situació actual de les dones i la ciència; reconèixer els problemes existents i les implicacions de determinats comportaments derivats de l’era de la informació i propiciar un acostament a conceptes bàsics per a la introducció de la igualtat de gènere’.

La igualtat en la ciència

Capitolina Díaz, professora de la Universitat de València, que fóra directora de la Unitat de Dones i Ciència del Ministeri d’Educació i Ciència del Govern d’Espanya de 2006 a 2008 i presidenta de l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues (AMIT) de 2013 a 2016, imparteix la conferència inaugural de les jornades, titulada ‘La inclusió de la perspectiva de gènere en la ciència’, dimarts 27 de febrer a les 12.30h al Saló de Graus.

Segons Capitolina Díaz ‘la ciència no estima les dones. I el cas és que les dones estimen la ciència,  com evidencia l’alt percentatge de dones que entra en les universitats i aproven amb èxit. És després quan la institució els dóna l’esquena. Estem davant una discriminació subtil, encoberta. La ciència no ens vol en aqueix sentit, i tampoc ens estima molt perquè no investiga si cada fenòmen afecta igual a dones i homes.  Qualsevol recerca hauria de tenir una anàlisi d’impacte de gènere’.

La igualtat en internet i en el sector audiovisual

Les Jornades ‘La igualtat, un camí que hem de recórrer junts’ comprenen dos tallers pràctics en els quals s’abordarà la igualtat, en dos àmbits molt integrats en la nostra realitat quotidiana: internet i les xarxes socials i el món audiovisual.

El primer taller, titulat ‘Violències 2.0: els reptes de la igualtat en les Tecnologies de la Informació i la Comunicació’, serà impartit per Gissela Gracia, investigadora en l’àmbit d’estudis de gènere.

Gissela Gracia parlarà del sexisme en la xarxa i oferirà recursos per a prevenció de comportament en les xarxes socials. Serà el dimarts 27 de febrer a les 17.00h.

L’últim taller, que s’imparteix  dimecres 28 de febrer a les 17.00h, es titula ‘Feminisme(s), de la teoria a la pràctica: Anàlisi crítica dels discursos de gènere en el món audiovisual’ i en ell s’analitzaran els discursos de la feminitat i la masculinitat que construeixen els relats audiovisuals. El taller l’imparteixen Ester Vidal i Maria Morales, agents d’Igualtat de l’Ajuntament de Gandia. Serà a l’aula H- 105.